A blogbejegyzés a hatékonyság tükrében

blog-világ

Blogvilág

Számos blogger ír világszerte, így Magyarországon is. Nem csodálkozhatunk ezen, hiszen a blog nagyon fontos emberi szükségleteket, igényeket elégít ki.
A klasszikus tudományos megközelítésben (Calvert nyomán):

  • ön-tisztázás
  • társadalmi érvényesülés
  • kapcsolatépítés
  • társadalom feletti kontroll

A blog önálló műfaj, sajátos műfaji sajátosságokkal. Hatásáról meggyőződhetünk, amikor hírét vesszük, hol, miért citálták bíróság elé blogírót, miért zártak börtönbe bloggert, miért ítélték korbácsütésre vagy mindez a pozitív oldalról szemlélve: miként olvasták százezrek a gasztroblogger ízes sorait.
A blog fajták szerint is felosztható, számtalan ágra bontható a naplótól a polblogon, a fotóblogon, a sokféle tematikus blogon át a komplex blogig.

Az ön-tisztázás bátran kiegészíthető a saját személyiségfejlődés elemével is. Íme:

“Az új világ új tapasztalást, új életstílust, új megismerést jelent…
Az újdonságot a mátrix és az általa lehetővé tett elektronikus tér információs viszonyai jelentik, amelyekbe kerülve az emberben fejlődésnek indulnak korábban meglévő, de a korábbi információs viszonyok között kihasználatlan, vagy éppen elsatnyult információkezelő készségei és képességei.”
CSEPELI GYÖRGY: A meghatározatlan állat
(Jószöveg Műhely, 2005; 284. o.)

Hatékony blogépítés – jól keresőoptimalizált, SEO-zott bejegyzés

Számos kitűnő struktúrával rendelkező blogbejegyzést olvashatunk, amely struktúra támogatja a blog hatékonyságát, a keresőben elfoglalt helyének segítését. Vö.: keresőoptimalizálás, SEO.
Ha erre a hatékonyságra nem figyelünk, akkor az információs túltermelés világában sokkal kevesebb olvasóhoz juthatunk el.

Akkor most nézzünk meg egy olyan klasszikus struktúrát, amely támogathat minket abban, hogy gondolataink, termékeink, kapcsolatok iránti igényünk, társadalomkritikánk eljusson másokhoz.

Ez a klasszikus struktúra tehát: főcímet, közcímeket, képet vagy képeket, kényelmesen olvasható darabokra tördelt, érdekes, tartalmas, hasznos, a célt jól szolgáló és érthetően megfogalmazott szöveget tartalmaz. Majd következnek a belső, vagyis a blog korábbi, releváns írásaira mutató linkek és esetleg egy-két külső link.
Talán ami most jön, az erre is jó példával szolgálhat.

Linkek: kapcsolódás a világhálóhoz, a világhoz

Belső (relatív címzésű) link: Egy kis keresőoptimalizálás

És egy kifelé mutató link (mélylink – amely nem egy honlap főoldalára, hanem aloldalára mutat; abszolút címzésű url-lel):

A blog legyen veletek!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s